جذاب ترین دیدنی های شهر تفلیس گرجستان
نوشته شده توسط : نیکی

موزه ملی گرجستان

برای علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ ، موزه ها می توانند از جذاب ترین دیدنی ها در تفلیس باشند . موزه ملی گرجستان (Georgian National Museum) با جای دادن آثاری نفیس از دوره برنز تا اوایل قرن بیستم در تمامی روزهای هفته به غیر از دوشنبه ها پذیرای مراجعه کنندگان می باشد . این موزه متشکل از بخش ها و مجموعه های مختلف در خیابان روستاولی واقع شده و آثاری چون ظروف و کوزه های سفالی ، نقاشی ، قرآن قدیمی ، نقاشی بر روی شیشه ، پارچه های دست باف ، جواهرات دست ساز و ... مربوط به ادوار مختلف را به نمایش گذاشته است .

 

برترین جاذبه های تفلیس

 

کلیسای جامع تثلیث یا کلیسای سامبای تفلیس

کلیسای سامبا از برترین جاذبه های تفلیس است که به سبب مرتفع بودن و معماری خاصش از بیشتر نقاط شهر قابل رویت می باشد . این کلیسا که در سال 2004 تاسیس شده با 97 متر ارتفاع از بلندترین کلیساهای ارتدوکس جهان می باشد . این مکان مقدس از 9 کلیسای کوچکتر تشکیل شده و 5 کلیسای کوچکتر نیز در طبقات زیرین این بنا واقع شده اند . بنای اصلی ، برج ناقوس ، اقامتگاه اسقف اعظم ، صومعه ، آکادمی علوم دینی ، فرهنگستان الهیات ، کارگاه های آموزشی ، استراحتگاه و ... از جمله بخش های مختلف کلیسای اسمیندا سامبا می باشند . توجه داشته باشید که Samba Cathedral با گنجایش 15 هزار نفر به طور همزمان ، از بزرگترین کلیساهای ارتدوکس در جهان محسوب می گردد .

 

دیدنی های برتر در تفلیس

 

پل صلح تفلیس

پل صلح سازه ای مدرن و ارزشمند است که در سال 2010 به منظور اتصال بافت جدید و قدیم تفلیس افتتاح شده است . این پل که 150 متر طول دارد بر روی رودخانه کورا واقع شده و یک طرف آن به پارک رایکا منتهی می شود .

 

جاذبه های گردشگری تفلیس

 

دریاچه لاک پشت تفلیس

از دیگر دیدنی های جذاب در تفلیس می توان به دریاچه لاک پشت ها اشاره نمود . این دریاچه در فصل تابستان و بهار می تواند گزینه بسیار مناسبی برای تفریحاتی چون پیاده روی ، تماشای کنسرت و فستیوال ، قایق سواری ، شنا ، گرفتن آفتاب و همچنین فرار از گرما باشد . Turtle Lake در دامنه های شمالی و جنگلی کوهستان تتسمیندا قرار گرفته است .

 

جاذبه های دیدنی تفلیس



:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری گرجستان , جاذبه های گردشگری تفلیس ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: